Een goede kwaliteit van de GHOR is voor ons een belangrijk uitgangspunt. Daarbij hoort dat de uitvoering van de werkzaamheden, zowel van de medewerkers van het GHOR-bureau als de samenwerking met de GHOR-functionarissen en de partners, structureel beoordeeld wordt op mogelijke verbeteringen.
Daartoe verzamelt het GHOR-bureau informatie. Deze informatie komt uit diverse bronnen, waaronder inzetten, oefeningen, netwerkdagen en het partnersamenwerkingsonderzoek. Wij nodigen op die momenten GHOR-functionarissen uit om aan te geven hoe zij zaken hebben ervaren en vragen hen dat in besprekingen in te brengen of schriftelijk vast te leggen. Ook de medewerkers van het GHOR-bureau dragen informatie aan. Mocht uit deze informatie de noodzaak van verbetering blijken dan wordt dit als actie opgenomen in het verbeterregister. Er wordt een verantwoordelijke aan de actie gekoppeld en een einddatum gepland.
In 2014 zijn wederom veel verbeteracties in de plan-do-check-act cyclus gezet en binnen de planning afgerond. Het betreft vaak acties om de voorbereiding van de GHOR te verbeteren. Voorbeelden daarvan zijn:
Binnen de bedrijfsvoering van het GHOR-bureau zijn ook verbeteringen doorgevoerd. Voorbeelden daarvan zijn:
Er staan nog diverse acties open, waarbij wij soms voor de uitvoering afhankelijk zijn multidisciplinaire of monodisciplinaire partners. Maar ook vind uitstel plaats door werkdruk. Onder dat laatste valt ook de herstructurering van de veiligheid van GHOR-functionarissen. Dit zal in 2015 verder vorm gegeven worden.